majale_logo
آشنایی با گل ها و گیاهان دارویی شهر تبریز

آشنایی با گل ها و گیاهان دارویی شهر تبریز

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

گیاهان دارویی که در همه جای ایران می توانند کشت شده و پرورش یابند، برای درمان برخی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرند. شهر تبریز نیز یکی از مناطقی است که برای پرورش گیاهان دارویی مناسب است. البته قبل از هر کاری باید با گل ها و گیاهان دارویی شهر تبریز آشنا شوید و بدانید که کدام گیاهان دارویی در تبریز به خوبی رشد می کنند. شما می توانید با خرید انواع گل در شهر تبریز به صورت آنلاین به سایت یه دسته گل مراجعه کنید و به صورت آنلاین به یک گل فروشی در تبریز دسترسی داشته باشید.
امروزه به دلیل آشکار شدن عوارض استفاده از داروهای شیمیایی، خیلی از افراد برای درمان بیماری های خودشان ترجیح می دهند تا از گل و گیاهان دارویی استفاده کنند. در هر شهری گیاهان دارویی مخصوصی وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. شما با تهیه دمنوش گیاهان دارویی، می توانید بیشتر بیماری های خودتان را درمان کنید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره گیاهان دارویی و استفاده از آنها برای شما ارائه کنیم و به معرفی گل ها و گیاهان دارویی شهر تبریز بپردازیم.

گیاه دارویی چیست؟

شاید این سوال را از خودتان بپرسید که گیاه دارویی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که گیاه دارویی نوعی گیاه است که بخشی از اندام آن مانند ساقه، برگ و گل آن خواص درمانی دارد و برای رفع برخی از بیماری ها استفاده می شوند. شناخت جنبه دارویی گیاهان مختلف می تواند برای طبیعت گردان جذاب باشد. خیلی از افراد در فصل های مشخص به کوه و دشت می روند و گل ها و گیاهان دارویی را جمع آوری می کنند. در شهر تبریز نیز گیاهان دارویی مختلفی رشد می کنند که می توانید از خواص آنها بهره ببرید.
جالب است بدانید مردمان شهر تبریز از گیاهان دارویی برای تهیه دمنوش، چاشنی غذا تهیه عرقیجات و..... استفاده می کنند. همچنین گیاهان معطری مانند پونه، آویشن، رازیانه و..... که در شهر تبریز و اکثر شهرهای کشور می رویند، طعم خوبی به غذا می دهند و استفاده از آنها سابقه طولانی دارد.

محبوبیت گیاهان دارویی در تبریز

تبریز دارای شرایط آب و هوایی نسبتا مرطوبی است و گل ها و گیاهان دارویی زیادی در این شهر می رویند و می توان لیست طولانی از گیاهان دارویی شهر تبریز تهیه کرد، ولی بدون شک دو گیاه زنجبیل و بابونه شناخته شده تر هستند و می توانید از خواص دارویی آنها استفاده کنید. این دو گیاه هم به صورت خشک و هم به صورت تازه نگه داری می شوند. از آنجایی که گیاهان دارویی تبریز خواص زیادی دارند، از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. مردمان شهر تبریز در فصل بهار و تابستان به کوه ها و دشت ها سفر می کنند تا نسبت به جمع آوری و چیدن گیاهان دارویی اقدام کنند. همچنین می توانید گل های دارویی شهر تبریز را از عطاری ها تهیه کنید. در این بخض لازم به ذکر است که شما میتوانید به راحتی ثبت یک سفارش آنلاین اقدام به سفارش گل در تبریز کنید و گل و یا گیاه مورد نظر خود را از سایت یه دسته گل در درب منزل تحویل بگیرید.

گل ها و گیاهان دارویی شهر تبریز کدامند؟

همانطور که گفته شد، شهر تبریز یکی از مناطق حاصل خیزی است که گل و گیاهان زیادی در آن پرورش داده می شوند که برخی از آنها خاصیت دارویی دارند. در واقع، گل و گیاهان دارویی نیز در شهر تبریز کشت می شوند که می توانید از آنها برای درمان بیماری های خود بهره ببرید. در ادامه بهترین گل ها و گیاهان دارویی شهر تبریز را برای شما خواهیم کرد:

بومادران

یکی از گیاهان دارویی شهر تبریز، گیاه بومادران است که با نام ترکی ساری گل نیز شناخته می شود. این گل گیاهی دارای مقدار زیادی از اسیدهای چرب، قند، پروتئین و فنول اسید است که می توانید برخی از بیماری ها را درمان کند. به طور کلی این گیاه خاصیت های دارویی زیادی دارد که می توان از جمله از آنها می توان به ضد الهتاب، باز کردن اشتها، تب بر، ضد ویروس و.... اشاره کرد. گیاه بومادران در دشت ها یا کوه های اطراف تبریز رشد می کند.

پونه کوهی

یکی دیگر از گل های دارویی شهر تبریز، پونه کوهی است که به زبان ترکی به آن یارپیز نیز گفته می شود. یارپیز یا همان پونه کوهی یک گیاه خوش بویی است که دامنه کوه ها رشد می کند. مردمان شهر تبریز می توانند دمنوش این گیاه را دم کرده و آن را بنوشند. علاوه بر این، از پونه خشک شده نیز می توان در تهیه سالاد شیراز و دوغ استفاده کرد. دمنوش گل پونه برای تنظیم هورمون های زنامه مورد استفاده قرار می گیرد. شما برای خرید گل پونه به صورت آنلاین در شهر تبریز می توانید به سایت یه دسته گل مراجعه کنید.

گیاه بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه نیز یکی دیگر از گل های دارویی شهر تبریز است که خیلی سریع رشد می کند و خواص دارویی مختلفی دارد. عرق این گیاه روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و باعث می شود تا شما آرام شوید. همچنین یکی دیگر از خواص دارویی این گیاه، متعادل کردن فشار خون است. مردمان شهر تبریز این گیاه را در حیاط خانه ها یا باغ های خود می کارند و بعد از مدتی آن را چیده و عرق آن را تهیه می کنند.

گیاه آویشن

یکی دیگر از گل ها و گیاهان دارویی شهر تبریز، گیاه آویشن است که شبیه پونه کوهی است. این گیاه که خاصیت دارویی زیادی دارد، برای طعم دار کردن غذا استفاده می شود. از این گیاه می توانید یا به صورت خشک و یا به صورت تازه استفاده کنید. اهالی شهر تبریز می توانند در طبیعت گل آویشن را ببیند. علاوه بر این، گیاه آویشن برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می تواند مفید باشد.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره گیاهان دارویی و استفاده از آنها برای شما ارائه کنیم و به معرفی گل ها و گیاهان دارویی شهر تبریز بپردازیم. همانطور که گفته شد، تبریز یکی از شهر هایی است که شرایط آب و هوای ایده آلی دارد و گل ها و گیاهان زیادی می توانند در این شهر برویند که برخی از آنها خاصیت دارویی دارند. از جمله از گل های دارویی شهر تبریز می توان به پونه کوهی، بومادران، گیاه بادرنجبویه و.... اشاره کرد. شما می توانید برای خرید گل به صورت آنلاین در تبریز به سایت یه دسته گل مراجعه کنید.
 

  • اشتراک گذاری :