majale_logo
آشنایی با مواد شیمیایی و محلول های کودی در پرورش گل

آشنایی با مواد شیمیایی و محلول های کودی در پرورش گل

کودهای شیمیایی و محلول های کودی در زمان پرورش گل به منظور تامین مواد مغذی گیاهان کاربرد دارند. برخلاف محلول های آلی که از منابع طبیعی به دست می آیند، کودهای شیمیایی یا معدنی به صورت مصنوعی تولید می شوند. این کودها برای تکمیل خاک با مواد مغذی خاص طراحی شده اند. گل ها و گیاهان می توانند با کمک این کودهای شیمیایی، رشد بهتری داشته باشند.

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۴/۱۰

مواد شیمیایی و محلول های کودی در پرورش گل؛ به هر نوع ماده معدنی یا بیولوژیکی که دارای عناصر غذایی باشد و باعث بالا بردن حاصل خیزی خاک و همچنین با تیمار گیاهی باعث افزایش عملکرد کیفی و کم محصول شود، کود گفته می شود و گیاهان به آن نیاز دارند.
گل ها و گیاهان آپارتمانی برای رشد بهتر به کود نیاز دارند و باید بهترین نوع کود بر اساس شرایط و نوع گیاه انتخاب شود. بیشتر افراد به نوع و اهمیت کود بر تقویت رشد گیاهان توجه نکرده و این مسئله باعث می شود تا گیاهان از شادابی و طراوت بالایی برخوردار نباشند. برای سفارش گل در تبریز می توان به سایت یه دسته گل مراجعه کرد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد تقویت گیاهان آپارتمانی ارائه شده و به معرفی مواد شیمیایی و محلول های کودی در پرورش گل پرداخته شده است.

چرا تقویت گیاهان آپارتمانی مهم است؟

گل ها و گیاهان برای رشد بهتر خود مانند سایر موجودات زنده به مواد غذایی کاملی نیاز دارند. معمولا خاک گلدان ها مواد لازم برای رشد کامل گیاه را ندارد. بنابراین، گیاهات تامین مواد غذایی مورد نیاز خود را با استفاده از کلروفیل و با استفاده از عمل فتوسنتز انجام می دهند. در مورد گیاهان آپارتمانی به دلیل اینکه ممکن است گیاهان در معرض نور قرار نگیرند و یا کلا به نور کمی نیاز داشته باشند، عمل فتوسنتز به میزان کمتری انجام می شود.
به طور کلی، استفاده از کود و مواد شیمیایی برای تهیه مواد مغذی مورد نیاز رشد گل های آپارتمانی ضروری است. بهترین کود برای گیاهان کودی است که به نیازهای گل و گیاه توجه داشته باشد و در آن عناصر درشت مغذی مانند نیتروژن، فسفر، پتاسیم و عناصر ریزمغذی مانند مس، بور، آهن و کلسیم وجود داشته باشد. با داشتن مهارت های لازم برای پرورش گل در شهر تبریز می توان گل های زیبایی را پرورش داد.

معرفی مواد شیمیایی و محلول های کودی در پرورش گل

زمانی که گل ها و گیاهان در طول فصل بهار و تابستان در حال رشد هستند، بهترین زمان کوددهی است. تعداد دفعات استفاده از کود به نوع گیاه بستگی دارد. بعضی از گل ها و گیاهان میزان تغذیه زیادی از خاک دارند و هر هفته به کوددهی نیاز دارند. سایر گیاهان آپارتمانی که سرعت رشد پایینی دارند، ممکن است به تغذیه ماهانه نیاز داشته باشند. در ادامه به معرفی مواد شیمیایی و محلول های کودی در پرورش گل پرداخته شده است:
•    کودهای ماکروالمنت: یکی از بهترین مواد شیمیایی در پرورش گل، کودهای ماکروالمنت است که به سه دسته از عناصر مورد نیاز گیاهان اطلاق می گردد که گیاهان در فرایند متابولیسم به مقدار زیادی از آن نیاز دارند که مهم ترین عناصر درشت مغذی مورد نیاز در گیاهان نیتروژن، فسفر و پتاسیم است.
•    کودهای میکروالمنت: میکروالمنت ها به دسته از عناصر مورد نیاز گیاهان گفته می شود که گیاه به منظور متابولیسم به مقدار کمی از آن عناصر نیاز دارد. البته باید توجه داشت که مقدار کم به معنی کم اهمیت بودن آنها نیست و ممکن است حتی با افزایش بیش از حد منجر به آسیب گیاه شود.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد تقویت گیاهان آپارتمانی ارائه شده و به معرفی مواد شیمیایی و محلول های کودی در پرورش گل پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، گل ها و گیاهان آپارتمانی برای رشد بهتر به مواد شمیایی و محلول های کودی نیاز دارند. این مواد می توانند مواد مغذی و مورد نیاز گیاهان را تامین کنند. در سایت یه دسته گل می توان گل ها را به شکل آنلاین سفارش داد.
 

  • اشتراک گذاری :