آشنایی با اصول انتخاب گلدان مناسب پرورش گل

آشنایی با اصول انتخاب گلدان مناسب پرورش گل

بسیاری از گیاهان از داشتن فضایی برای پخش شدن لذت می برند، اما فضای زیاد یا کم می تواند مشکلاتی ایجاد کند! گلدان‌ های خیلی بزرگ می‌توانند باعث شوند که گیاه برای مدت طولانی در آب بنشیند یا باعث سوختن مواد مغذی ناشی از مقدار زیادی از مواد مغذی شود که خاک در نهایت نگه می‌دارد.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 تیر 1403

حتی قبل از خرید گیاهان برای باغچه خود، باید بفهمید که می خواهید آنها را در چه اندازه گلدان بکارید. یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر گرفت اندازه گلدان است. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک درخت میوه را در یک ظرف پرورش دهید، باید مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ است.  خرید گل در ساری بسیار رواج یافته است. در یک گلدان خیلی بزرگ، خاک به آرامی خشک می شود و گیاه شما را مستعد پوسیدگی ریشه می کند. اگر خیلی کوچک باشد، خاک به سرعت خشک می شود و گیاه به سرعت با توقف رشد به ریشه متصل می شود. انتخاب گلدان مناسب برای گیاه مناسب بسیار مهم است! کاشت کاری که انتخاب می کنید بر سرعت خشک شدن خاک، رشد خوب گیاه و سلامت ریشه ها تأثیر می گذارد. آب و نور ممکن است مهمترین بخش حفظ گیاهان سالم باشند، اما گلدان مناسب، گیلاس است! ما یک راهنمای مفید جمع آوری کرده ایم تا بتوانید گلدانی مناسبی را برای رشد گیاه خود انتخاب کنید.

انواع گلدان مناسب برای گل

برخی از انواع رایج گلدان ها در مراقبت از گلها در شهر ساری شامل موارد زیر است.

سفالی

به ظروف سفالی همه کاره و ارزان قیمت نیز ظروف سفالی گفته می شود. می توانید آنها را ساده یا تزئین شده با لعاب های رنگارنگ پیدا کنید. تنها نقطه ضعف استفاده از تراکوتا این است که تا حدودی شکننده است. در صورت استفاده بیش از حد خشن، تراشه می‌کند و می‌شکند و می‌تواند در اثر دمای انجماد آسیب ببیند.

بتن

ظروف بتنی می توانند هر آب و هوایی را تحمل کنند. مراقب باشید که کاشت بتن را در کجا قرار می دهید، زیرا آنها بسیار سنگین و سخت هستند، به خصوص زمانی که با خاک و گیاهان پر شوند.

چوب

یک چوب بادوام مانند سرو یا کاج غیر سمی انتخاب کنید. برای کمک به ماندگاری بیشتر آنها، تمام سطوح را با یک درزگیر شفاف ضد آب که دارای برچسب برای استفاده در چوب در فضای باز است.

چگونه گلدان باغبانی خود را انتخاب کنید

گلدان های گل در همه شکل ها و اندازه ها هستند. گیاه شما باید همیشه در گلدانی زندگی کند که کمی بزرگتر از خود گیاه باشد، زیرا به فضای کافی برای رشد ریشه ‌های خود بدون گلدان نیاز دارند.  هنگام انتخاب یک گلدان برای گیاهان داخلی و خارجی، گلدانی را انتخاب کنید که 1-2 اینچ بزرگتر از اندازه فعلی کاشته شده در آن باشد. اگر اندازه گلدان بیشتر از 10 باشد، گلدانی را انتخاب کنید که 2-3 اینچ بزرگتر باشد. یک گلدان خیلی کوچک می تواند باعث شود که گیاه ریشه دار شود و خاک بسیار کمی برای نگه داشتن آب باقی بماند. اگر گیاهی در یک گلدان چهار اینچی دارید، بهتر است به گلدان بزرگتری نیاز داشته باشید. اندازه گلدان را دوبرابر کنید، زیرا زمان زیادی طول می کشد تا گیاه گلدان را پر کند و شانس شما را برای آبیاری بیش از حد به آن افزایش دهد.

جمع بندی:
چه گیاه جدیدی را به خانه آورده باشید و بخواهید آن را از گلدان خود بیرون بیاورید یا گیاهی داشته باشید که از گلدان اصلی خود رشد کرده است، احتمالاً از خود پرسیده اید، چگونه بهترین گلدان گیاه را انتخاب کنم.  امیدواریم این نکات و ایده ‌هایی بیش از اندازه کافی در مورد چیدمان گیاهان یا گل‌های گلدانی شما باشد. گلدان های سرامیکی، گلدان های سفالی، گلدان های پلاستیکی گیاهان، همه آنها زمان و مکان خود را دارند. 

 

ثبت دیدگاه