آشنایی با اصول درست آبیاری گل و گیاه

آشنایی با اصول درست آبیاری گل و گیاه

روش ها و تکنیک های مناسب آبیاری گیاهان آپارتمانی به نوع گیاه و نیازهای خاص آن بستگی دارد. اگرچه برخی از گیاهان واقعاً به یک منبع دائمی آب نیاز دارند، برخی از گونه ها می توانند چندین روز بدون آب زنده بمانند. لازم به ذکر است که دمای آب باید با دمای محیط نگهداری گیاه برابر باشد.

تاریخ انتشار: دوشنبه 25 تیر 1403

برخی از رایج ترین سوالات باغبانی در مورد آبیاری است. ممکن است فکر کنیم هیچ چیز آسان‌تر از ریختن آب روی گیاه نیست، اما اینطور نیست. آشنایی با اصول درست آبیاری گل و گیاه  بسیار مهم است. گیاهان برای جلوگیری از پژمردگی در تابستان به آب فراوان نیاز دارند، اما چند وقت یکبار و چند وقت یکبار باید آبیاری کرد؟ شما می خواهید به گیاهان گرانبهای خود عشق مورد نیاز خود را بدهید، اما نمی خواهید آنها را با آب زیاد غرق کنید. با خرید گل در همدان می توانید باغ های خود را زیباتر کنید. آبیاری گیاهان پیامدهای زیادی دارد. دفعات آبیاری تحت تأثیر هوادهی یا عدم هوادهی ناحیه ریشه است. اگر شرایط خیلی مرطوب یا خیلی خشک باشد، ریشه ها می میرند و گیاه نمی تواند مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کند. تمرین مهارت های آبیاری یکی از استراتژی هایی است که بیشترین تاثیر را در موفقیت روزافزون شما خواهد داشت. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا اصول آبیاری گل و گیاه را به شما توضیح دهیم.

گیاهان به چه مقدار آب نیاز دارند؟

قبل از آشنایی با اصول درست آبیاری گل و گیاه، باید روش های پرورش گل در شهر همدان را نیز بدانید. گیاهان برای سه هدف اصلی از آب استفاده می کنند: اول اینکه آب برگ ها و ساقه های جوان را هیدراته می کند و به آنها اجازه می دهد نور خورشید را برای فتوسنتز موفق جذب کنند. استخراج آب از ریشه باعث می شود آب بیشتری مخلوط با مواد معدنی محلول وارد گیاه شود و ذخیره را حفظ کند. 

انواع روش های آبیاری گیاهان آپارتمانی

در زیر لیست کوتاهی از روش‌های آبیاری ممکن برای گیاهان داخلی آورده شده است. برای اعمال این روش باید با استفاده از ابزار مناسبی مانند سمپاش آب بر روی بستر ریخته شود. در آبیاری گیاه مراقب باشید تا آب روی برگ ها نریزد. در این مورد مهم است که ته گلدان را با آب پر کنید. به این ترتیب می توان به این نتیجه رسید که گیاهان در زمان نیاز مقدار آب مورد نیاز خود را از طریق سوراخ های زهکشی دریافت کنند. این روش مستلزم قرار دادن مستقیم گلدان در ظرفی پر از آب است. پس از مدتی (10-15 دقیقه) گلدان را از آب خارج کنید. 

رفتار گیاهان خود را بشناسید

باغبانان باهوش افرادی هستند که متوجه تغییرات در رفتار گیاهان می شوند. به ویژه، شما باید بدانید که گیاهان چه زمانی به آب نیاز دارند و چه زمانی رطوبت بیشتری دریافت می کنند. برخی از گیاهان به راحتی می توانند در برابر نور خورشید خشک شوند، زمانی که درجه حرارت بالا باشدف این یک نوع محافظت است. گیاهان دیگر وقتی آب کافی دریافت نمی کنند به سادگی پژمرده می شوند. اگر این گیاهان شروع به پژمرده شدن کنند، ممکن است دچار مشکل شوند. یک باغ زیبا حتی در هوای گرم نیز قابل نگهداری است. در واقع، برخی از گیاهان حتی در دمای بسیار بالا نیز رشد می کنند. برای موفقیت در باغبانی در هوای گرم خود را با ابزار و دانش مناسب مجهز کنید.

جمع بندی:
در این مطلب با روش های آبیاری گیاهان اشنا شده اید. آبیاری گیاهان سرپوشیده نیاز به مراقبت دقیق دارد. در هنگام آبیاری توصیه می شود به گونه ای آبیاری کنید که خاک اطراف گیاه بسیار مرطوب باشد و آب را تا زمانی که آب از زهکش خارج شود نگه دارید. مراقب باشید آب جمع آوری شده را داخل ظرف زیر گلدان نریزید زیرا ریشه گیاه پوسیده می شود.
 

 

ثبت دیدگاه