majale_logo
آشنایی با گل داوودی

آشنایی با گل داوودی

گل داوودی یکی از زیباترین گیاهان یک ساله است که دارای رنگ ها و شکل های مختلفی است. این گیاه شرایط نگهداری خاصی را دارد. می توان با دانستن این شرایط، گل داوودی را پرورش داد. این گیاه در طول رشد خود به نور زیادی نیاز دارد. همچنین این گیاه هوای سرد را دوست ندارد و حتما باید این گیاه را در مکانی گرم پرورش دهید.

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۴/۰۹

آشنایی با گل داوودی؛ یکی از محبوب ترین گل های بریدنی و شاخه ای! گل داوودی دارای رنگ، شکل و اندازه های متفاوتی است و می توان این گل را داخل گلدان پرورش داد. این گل هر سال زیباتر از سال قبل رشد می کند و در اوایل فصل پاییز رنگ زیبایی به محیط می دهد.
با شروع فصل پاییز می توان زیبایی و شکوه این فصل را با گل های هزار رنگ داوودی جشن گرفت. گل داوودی علاقه مندان زیادی دارد و می توان با دانستن شرایط پرورش این گیاه، از آن مراقبت کرد. می توان با مراجعه به گل فروشی در ارومیه، گل های مختلفی را خریداری کرد. در این مطلب، توضیحاتی در مورد گل داوودی ارائه شده و به بررسی شرایط نگهداری از گل داوودی پرداخته شده است.

گل داوودی چیست؟

گل داوودی یکی از زیباترین و خوشگل ترین گیاهان شاخه ای در طبیعت است. این گل برای تزیین دسته گل عروس به کار می رود. بعضی از انواع گل های داوودی فقط یک لایه گلبرگ دارند، ولی نوع دیگر که محبوب تر هستند، از تعداد زیادی گلبرگ در چند طبقه تشکیل شده و ظاهر زیبایی دارند. برگ گل داوودی دارای برش هایی است که برگ را به چند قسمت تقسیم می کند. علاوه بر این، گل داوودی یکی از گل های سازگار با آب و هوای شهر ارومیه است.
به طور کلی، گل داوودی در میان انواع گیاهان یک ساله، چند ساله و بوته ای دیده می شود و یکی از مزایای این گیاه، گلدهی در تمام طول سال در گلخانه است. این گل در دو فرم استاندارد و خوشه ای دیده می شود. فرم استاندارد آن تک گل است و به عنوان گل بریدنی استفاده می شود. گل داوودی معمولا 30 تا 90 سانتی متر ارتفاع دارد. گل های این گیاه معمولا به رنگ های سفید، زرد، قرمز دیده می شود.

شرایط نگهداری از گل داوودی

همانطور که گفته شد، گل داوودی یکی از زیباترین گیاهانی است که می توان آن را داخل گلدان پرورش داد. این گل دارای رنگ های مختلفی است که در تزیینات و گل آرایی ها از آن استفاده می شود. کسانی که قصد پرورش گل داوودی را دارند، باید با شرایط نگهداری این گیاه آشنا شوند. شرایط نگهداری از گل داوودی به شرح زیر است:
•    نور: گل داوودی به نور زیادی نیاز دارد و روزانه حداقل باید 6 ساعت آفتاب کامل دریافت کند. البته در طول تابستان لازم است برای آن کمی سایه ایجاد کنید.
•    آبیاری: بهتر است خاک گل داوودی کمی مرطوب باشد، ولی نباید خیس و غرقاب باشد. مخصوصا در فصل رشد گیاه به آب بیشتری نیاز خواهد داشت.
•    دما: گل داوودی دمای پایین یا هوای سرد را دوست ندارد و باید آن را در مکان های گرم نگه داشت. بهتر است در فصل سرما گیاه داوودی را به محیط گرم تری انتقال دهید.
•    خاک: ترکیب خاک باغ و کود دامی می تواند برای پرورش گل داوودی مناسب باشد. در کل هاک باید سبک سوده و کمی ph اسیدی داشته باشد.

جمع بندی و نتیجه:
در این مطلب، توضیحاتی در مورد گل داوودی ارائه شده و به بررسی شرایط نگهداری از گل داوودی پرداخته شده است. همانطور که گفته شد، گل داوودی یکی از گیاهانی است که علاقه مندان زیادی دارد. این گل در تزیینات مورد استفاده قرار می گیرد و می توان این گیاه را داخل گلدان پرورش داد. کسانی که قصد سفارش آنلاین گل را دارند، می توانند به سایت یه دسته گل مراجعه کنند.
 

  • اشتراک گذاری :