majale_logo
آشنایی با گل یاس و نحوه پرورش آن

آشنایی با گل یاس و نحوه پرورش آن

گل یاس یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین گل‌ها در باغبانی و طراحی فضاهای سبز است که به خاطر زیبایی و عطر خاصش معروف است.

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۷/۲۶

آشنایی با گل یاس و نحوه پرورش آن؛ یکی از بهترین و محبوب ترین گل های زینتی در شهر مشهد! از آنجایی که گل یاس زیبایی بی نظیری دارد، نمی توان به همین راحتی از کنار آن گذشت و به آن نگاه نکرد. بدون شک شما نیز با نگاه کردن به گل یاس، عاشق این گیاه می شوید و مشتاق می شوید که به گل فروشی در مشهد مراجعه کرده و نسبت به خرید گل یاس اقدام کنید.
یاس جزو آن دسته از گیاهانی است که برای هر کسی دنیای جذاب و دلنشینی از زیبایی را به ارمغان می آورد. بدون شک هر کسی که در لحظه ای کوتاه با گل یاس روبرو می شود، برای لحظه ای هم که شده باشد، می خواهد بر زیبایی های لطیف گل یاس تامل کند. اگر قصد خرید گل یاس را دارید، باید نحوه پرورش این گیاه را نیز بلد باشید. به همین دلیل ما .می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گل یاس برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع مختلف گل یاس در طبیعت بپردازیم.

گل یاس چیست؟

گل یاس یکی از گیاهان سر سبزی است که در طبیعت یافت می شود. گل یاس با نام علمی Jasminum از خانواده زیتونیان (Oleaceae) است و در نواحی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان یافت می‌شود. همچنین یاس نوعی گل شاداب با گل های کوچک و فراوان است که معمولا گل های آن به رنگ سفید و زرد هستند. توجه داشته باشید که گل یاس عطر خوبی دارد و شما می توانید با استشمام بوی آن لذت ببرید.  این گیاه بیشتر در آسیای شرقی، اروپای جنوبی و بخش‌هایی از آفریقا یافت می‌شود و بیش از 200 گونه دارد. یاس به خاطر عطر دلپذیر و رنگ‌های متنوعش (سفید، زرد و گاهی صورتی) شناخته شده است و به عنوان نمادی از عشق، پاکی و خوشبختی در فرهنگ‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

برای سفارش آنلاین گل در مشهد می توانید به سایت یه دسته گل مراجعه کنید. امکان سفارش آنلاین گل یاس نیز در این شهر وجود دارد و لازم نیست تا برای خرید گل یاس از خانه خارج شوید.
جالب است بدانید، گل یاس یکی از گیاهان خوشگل و خوشبویی است که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در مقاله معرفی گل های محلی مشهد نیز به گل یاس اشاره کردیم. شما می توانید گل یاس را در داخل گلدان بکارید و آن را پرورش دهید. ارتفاع گل یاس می تواند به سه تا 6 متر نیز برسد. گل یاس به دمای پایین یا هوای سرد حساس است، ولی شرایط نگهداری و پرورش آن در سایر فصل های سال راحت تر است و در صورت تامین نیازهای مراقبتی آن تا سال های طولانی می توانید طراوت و خوشگلی گل یاس را حفظ کنید.

 

 

معرفی انواع مختلف گل یاس در طبیعت

همانطور که گفته شد، گل یاس از جمله گیاهان زینتی محبوب است که معمولا برای زیباسازی حیاط خانه ها و باغ ها از آن استفاده می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت یه دسته گل، نسبت به خرید آنلاین گل یاس در مشهد اقدام کنید. گل یاس انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها با قیمت های متفاوتی فروخته می شوند. در ادامه سعی می کنیم تا به معرفی انواع مختلف گل یاس بپردازیم:

•    یاس سفید

یکی از انواع مختلف گل یاس در طبیعت، یاس سفید است. بهتر است بدانید یاس سفید در ایران کمتر پیدا می شود. شما می توانید این گل را در پارک ها و فضاهای سبز مشهد مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این نوع گل یاس به دلیل نحوه گل دهی که دارد، بسیار استفاده می شود و علاقه مندان زیادی دارد. زمان گل دهی یاس سفید در اوایل فصل بهار است و گل دهی را تا فصل زمستان ادامه می دهد. این گونه یکی از رایج‌ترین انواع یاس است که گل‌های سفید با بویی شیرین دارد و به طور گسترده برای عطرسازی استفاده می‌شود.

•    یاس نارنجی

یاس نارنجی نیز یکی دیگر از انواع مختلف گل یاس است که می توانید به سایت یه دسته گل رفته و نسبت به خرید آن اقدام کنید. یاس نارنجی و سفید می تواند باعث جلب توجه بسیاری از افراد شود، چون این گل ها به طور خاصی زیبا و خوشگل هستند. یاس نارنجی می تواند تا 5 متر قد بکشد. در هر جایی که از یاس نارنجی استفاده شود، آن محیط به دلیل وجود یاس نارنجی زیبا می شود.

•    یاس زرد

یکی دیگر از انواع گل یاس در طبیعت، یاس زرد است که با لقب یاس ژاپنی نیز شناخته می شود. بهتر است بدانید، یاس زرد بسیار خوشگل است که علاوه بر زیبایی عطر خوب و دلنشینی نیز دارد. همچنین ارتفاع یاس زرد به 3 متر نیز می رسد و بهترین زمان گلدهی آن از بهار تا اواخر تابستان است. یاس زرد در برابر هوای سرد هیچ مقاومتی ندارد و رشد این گیاه در هوای سرد متوقف می شود.

 

شرایط رشد مناسب گل یاس

یاس به طور کلی گیاهی است که به نور زیاد و خاک با زهکشی خوب نیاز دارد. یاس به نور مستقیم خورشید نیاز دارد و در محیطی با نور کافی به خوبی رشد می‌کند.خاک سبک با زهکشی خوب که حاوی کمی ماده آلی باشد برای یاس مناسب است.  آبیاری منظم برای یاس ضروری است، اما نباید خاک بیش از حد خیس باشد همچنین دمای معتدل تا گرم برای رشد یاس مطلوب است، اما برخی گونه‌ها می‌توانند دماهای پایین‌تر را تحمل کنند.

 

مراقبت و نگهداری از گل یاس

مراقبت از گل یاس شامل آبیاری منظم، هرس کردن، و استفاده از کود مناسب است. به طور کلی توصیه می‌شود از کودهای حاوی پتاسیم و فسفر برای تقویت رشد و گلدهی یاس استفاده شود. هرس یاس معمولاً در بهار و پس از گلدهی انجام می‌شود تا گیاه به شکل مناسب رشد کند. آبیاری یاس به صورت منظم اما کنترل‌شده انجام شود تا ریشه‌ها دچار پوسیدگی نشوند. استفاده از کودهای مایع یا جامد مخصوص گیاهان گلدار می‌تواند به رشد بهتر یاس کمک کند.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گل یاس برای شما ارائه کنیم و به معرفی انواع مختلف گل یاس در طبیعت بپردازیم. همانطور که گفته شد، یاس یکی از محبوب ترین گل ها و گیاهان زینتی است که شما می توانید برای خرید این گل به سایت یه دسته گل مراجعه کنید. همچنین شما می توانید به یک گل فروشی در مشهد بروید و یک دسته گل یاس خریداری کنید و آن را به کسی که دوستش دارید، هدیه دهید.
 

  • اشتراک گذاری :