majale_logo
آشنایی با گل شیپوری(Calla Lily)

آشنایی با گل شیپوری(Calla Lily)

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

آشنایی با گل شیپوری(Calla Lily)؛ یکی از گیاهان زیبا در طبیعت! آیا می خواهید با این گیاه آشنا شوید؟ گل شیپوری چیست؟ این گیاه چگونه پرورش می یابد؟ این گیاه به چه میزان آبیاری نیاز دارد؟ رنگ و مشخصات گل شیپوری چیست؟ انواع مختلف گل شیپوری کدامند؟
گل ها و گیاهان مختلفی در طبیعت وجود دارند که هر کدام از آنها شکل ظاهری خاصی دارند و با توجه به شکل و رنگ خود با اسمی شناخته می شوند. شما می توانید در شهر مشهد گل های مختلفی را بیابید و با نگاه کردن به آنها لذت ببرید. اگر قصد خرید گل در مشهد را دارید، باید به یک گل فروشی در این شهر مراجعه کنید. در ادامه همراه ما باشید؛ چون ما می خواهیم در این مطلب توضیحاتی در مورد گل شیپوری برای شما ارائه کنیم و نحوه پرورش این گیاه را به طور کامل به شما یاد دهیم.

گل شیپوری چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که گل شیپوری چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که گل شیپوری یا کالا لیلی یکی از محبوب ترین گل هایی است که با زیبای محورکننده خود جزو گل های پرطرفدار قرار داشته است. گل شیپوری ویژگی ها و مشخصات ظاهری زیادی دارد که این مشخصات باعث می شوند تا منحصر به فرد شود و محبوبیت زیادی به دست آورد. توصیه می کنیم تا آشنایی با گل های نادر و خاص در مشهد را جدی بگیرید تا تصمیم درستی برای خرید گل بگیرید.
جالب است بدانید، گل شیپوری به دلیل شکل خاص خود انتخاب خوبی برای زیباتر کردن دسته گل ها و باغ هاست. شیپوری تنوع رنگ زیادی دارد، مانند سبز، صورتی، سفید، زرد و نارنجی. با اینکه اسم های دیگری نیز برای آن وجود دارد، ولی رایج ترین اسم برای گل کالا لیلی، همین شیپوری است. این گیاه متعلق به آفریقای جنوبی است، ولی در سراسر نقاط دنیا می تواند به خوبی رشد کند.

روش نگهداری گل شیپوری چگونه است؟

توجه داشته باشید که اگر گل شیپوری را به شکل شاخه ای خریداری کرده اید، ساقه آن را نگاه کنید. یک ساقه سالم باید قوی بوده و نازک و یا خیلی کلفت نباشد. ساقه را کمی کوتاه تر کنید و آن را در داخل گلدان قرار دهید. گلدان باید کاملا تمیز باشد تا ساقه این گیاه آسیب نبیند. حتما به آب، غذا و مواد مغذی این گیاه رسیدگی کنید تا سرعت رشد این گیاه آهسته نشود و به خوبی رشد کند. شما باید گلدان گیاه شیپوری را در جای خنکی قرار دهید. ممکن است انتهای ساقه گل شیپوری کمی پیچ بخورد. این اتفاق در صورت رخ دادن فتوسنتز اتفاق می افتد. برای جلوگیری از این مشکل گلدان این گیاه را را مات و یا تیره کنید.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گل شیپوری برای شما ارائه کنیم و نحوه پرورش این گیاه را به طور کامل به شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، گل شیپوری یکی از پرطرفدارترین گل ها در طبیعت است که شما می توانید این گیاه را داخل یک گلدان پرورش دهید. اگر قصد سفارش گل در مشهد را دارید، باید به سایت یه دسته گل سری بزنید.
 

  • اشتراک گذاری :