آشنایی با اهمیت گل زنبق در مراسمات مذهبی و جشن ها

آشنایی با اهمیت گل زنبق در مراسمات مذهبی و جشن ها

انواع زنبق ها هدیه شگفت انگیزی هستند که می توانند باغی را سبز و پر از عطر بهشت کنند، اما فراموش نکنید که مراقبت از گیاهان مانند مراقبت از حیوانات است. پس سعی کنید تمام مراحل و اقدامات را دنبال کنید تا به رشد مورد نظر خود برسید.

تاریخ انتشار: یکشنبه 31 تیر 1403

شاید در بسیاری از جاها گل زنبق را دیده باشید، آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا اینقدر خاص است؟ لیلی جایگاه ویژه ای در زیبایی طبیعت دارد. این شکوفه‌ های فریبنده برای قرن ‌ها مورد تحسین قرار گرفته ‌اند. گل ‌های زنبق از گلبرگ‌ های ظریف گرفته تا عطرهای مست کننده‌ شان، دارای ویژگی ‌هایی هستند که از زیبایی‌شناسی صرف فراتر می‌روند. زنبق یکی از گل های خاص است و از قدیم الایام از سوسن به عنوان گل آرایی در مراسم مختلف مذهبی استفاده می شده است. این گل از قدیم الایام نماد قدرت و فراوانی بوده و همچنین گل الهه یونانی (هرا) است. یونانیان باستان در کنار قبر مردگان، نیلوفر می کاشتند و تصاویری از این گل ها را بر روی قبرها حک می کردند.  در گل فروشی در تبریز گل زنبق بسیار محبوب است. در ادامه با اهمیت این گل اشنا خواهید شد.

اهمیت گل زنبق در مراسمات

این گل در ساخت کاخ های پادشاهی اهمیت زیادی داشت. مصریان نیز آن را روی عصای شاه می گذاشتند. این گل دارای سه گلبرگ و معنی آن است. یکی برای ایمان و دو تا برای خرد و شجاعت. زنبق به دلیل رنگش الهه رنگین کمان نیز نامیده می شود و یکی از وظایف او هدایت ارواح زنانه به آسمان است. و این دلیل واقعی کاشتن نیلوفر بر قبور زنان است. زنبق ها یکی از محبوب ترین گل هایی هستند که برای مراسم عزاداری استفاده می شود. این گل همچنین نماد پاکی و پاکی روح انسان است. گل زنبق رنگ های مختلفی دارد. با این حال، رنگ سفید عمدتاً به عنوان تاج گل در مراسم ترحیم استفاده می شود.اهمیت گل در مراسمات مذهبی و جشنهای شهر تبریز بسیار روشن است؛ بنابراین از گل زنبق برای بیشتر مراسمات استفاده می شود.

نماد گل زنبق چیست؟

گل های زنبق زیبا به نظر می رسند، بوی شیرینی دارند و نگهداری آنها سخت نیست، بسیاری از افراد دوست دارند این گل ها را در گلدان های خانه قرار دهند. حدود 270 تا 300 گونه از این گل ها وجود دارد و ارتفاع آنها به 60 سانتی متر می رسد. 
این گل ها در زمستان شکوفا می شوند و در انواع و رنگ های زیادی می آیند. گل های لطیف و زیبای زنبق نماد شجاعت، ایمان، خرد و دانش هستند. البته در مورد نیلوفرهای بنفش و آبی هم همینطور.

نحوه نگهداری از گل زنبق

مانند سایر گل ها و گیاهان، قوانین و دستورالعمل هایی برای حفظ سلامت و شادابی زنبق وجود دارد. این گل آب کمی دارد. اگر رطوبت افزایش یابد، ریزوم پوسیده می شود. این نوع گل برای رشد مناسب به خاک سبک، غنی و با زهکشی مناسب نیاز دارد. کمپوست یا ماسه برای این گل ها مفید است.

جمع بندی:
گل زنبق نشان دهنده پاکی، خلوص دل و پاکی است. این گل در بین ایرانیان جایگاه بسیار خوبی دارد و در یونان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. منبع اصلی در نیمکره است. این گل به دلیل زیبایی و سهولت مراقبت از آن طرفداران زیادی دارد.


 

 

ثبت دیدگاه