majale_logo
آشنایی با کاکتوس و ساکولنت ها

آشنایی با کاکتوس و ساکولنت ها

تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۲۱

آشنایی با کاکتوس و ساکولنت ها؛ گیاهانی زیبا با جثه های بزرگ و کوچک! آیا می خواهید با این گیاهان آشنا شوید؟ آیا می دانید گیاه کاکتوس چیست؟ نحوه کاشت و پرورش کاکتوس چگونه است؟ گیاه ساکولنت چیست؟ ساکولنت چه تفاوتی با کاکتوس دارد؟
همواره باید بدانید که اولین قدم برای تشخیص نام گیاهان گوشتی این است که بدانیم گیاه ما کاکتوس است یا ساکولنت. قبل از هر چیزی باید بدانیم که هر کاکتوس ساکولنت است، ولی هر ساکولنتی کاکتوس نیست. شما می توانید این گیاهان را در شهر ارومیه نیز پرورش دهید. برای خرید این گیاه باید به گل فروشی در ارومیه مراجعه کنید. در ادامه همراه ما باشید؛ چون ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گیاه کاکتوس و گیاه ساکولنت برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کاکتوس و ساکولنت بپردازیم.
گیاه کاکتوس چیست؟
شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که کاکتوس چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که کاکتوس به گیاهی گفته می شود که از تیره کاکتوسیان تیره ای از میخک سانان است که معمولا خاردار و گوشتی هستند و می توانید انواع مختلف آن را در طبیعت مشاهده کنید. کاکتوس در ابتدا تنها در شمال و جنوب و نواحی مرکزی آمریکا رشد می کرد، ولی در حاضر در بسیاری از مناطق دنیا رشد می کند و می توانید آن را نگهداری کنید. اگر قصد سفارش آنلاین گل در ارومیه را دارید، ابتدا باید نسبت به آشنایی با گل های فصلی در شهر ارومیه اقدام کنید. کاکتوس ها در حقیقات گونه ای ظریف و زیبا از گیاهان زینتی هستند که برای اولین بار در مناطق شمال و جنوب نواحی مرکزی آمریکا دیده شده اند و از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.
آشنایی با گیاه ساکولنت
توجه داشته باشید، ساکولنت ها گیاهان خوشگل با جثه های کوچک و متوسطی هستند که تنوع زیادی در شکل و اندازه و رنگ دارند. همچنین ساکولنت ها زمانی به عنوان گیاهان بومی شناخته می شدند که تنها در بیابان رشد می کردند، ولی اکنون در بسیاری از خانه ها می توانید گیاه ساکولنت را ببینید و از تماشای آن لذت ببرید. ساکولنت هایی مانند یشم، جزو گیاهان مناسب برای اتاق نوزاد هستند و نماد شانس و ثروت است.
ساکولنت ها گیاهانی هستند که می توانند آب را در اندام های مختلفی مانند ریشه، برگ و ساقه ذخیره کنند و به همین دلیل در مقابل هوای گرم و کم آبی های طولانی مقاومت هستند. این گیاهان می توانند در شرایط کم آبی، از آب ذخیره شده در خود استفاده کنند و زندگی خودشان را حفظ کنند. به دلیل همین ویژگی، ساکولنت به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب شناخته می شود.
کاکتوس و ساکولنت چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
کاکتوس و ساکولنت به عنوان دو گیاه گوشتی شناخته می شوند که شبیه هم هستند، ولی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که بهتر است با این موارد آشنا شوید. یکی از اصلی ترین تفاوت های کاکتوس و ساکولنت، وجود تیغ در بدنه گیاه کاکتوس است. البته گونه ای از ساکولنت ها نیز وجود دارند که روی بدنه خود تیغ دارند و تنها نمی توان به این مورد اکتفا کرد. تیغ های کاکتوس از قسمت آرئول رشد کرده و معمولا به شکل مجموعه ای هستند.
یکی دیگر از تفاوت های کاکتوس و ساکولنت، وجود گل برگ در گیاه ساکولنت است. بهتر است بدانید، ساکولنت ها برخلاف کاکتوس ها در بدنه خود برگ دارند و مقداری آب را در برگ های خودشان ذخیره می کنند تا در شرایط کم آبی از ذخیره خود استفاده کنند. هر دو گیاه کاکتوس و ساکولنت گل های ریز خوشگلی دارند. ولی گل های این گیاهان با یکدیگر فرق دارند. گل های کاکتوس بزرگ تر و زیباتر هستند.
جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد گیاه کاکتوس و گیاه ساکولنت برای شما ارائه کنیم و به بررسی تفاوت کاکتوس و ساکولنت بپردازیم. همانطور که گفته شد، کاکتوس ها و ساکولنت ها گیاهان گوشتی هستند که شما می توانید آنها را در سایت یه دسته گل خریداری کرده و در خانه های خود نگه دارید. این گیاهان تنوع بالایی دارند. یکی از روش های خرید این گیاهان، مراجعه به سایت یه دسته گل است.
 

  • اشتراک گذاری :