majale_logo
آموزش اصول پیاده سازی گلخانه

آموزش اصول پیاده سازی گلخانه

نوآوری در هر کسب و کاری موفقیت های بسیاری را به همراه خواهد داشت. این برای راه اندازی گلخانه برای گیاهان داخلی نیز مفید است. به عنوان مثال برای جذب مشتری و افزایش فروش می توانید ظروف را با سنگریزه های فراوان تزیین کنید. گلخانه باید بتواند اثرات باد، باران، برف و محصولات را تحمل کند و انعطاف پذیری کمتری داشته باشد و همچنین حداقل استانداردها و مشخصات فنی که در ساخت گلخانه باید در نظر گرفته شود.

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۵/۲۱

طراحی و ساخت گلخانه مجموعه طرح هایی است که باید برای ایجاد چارچوب گلخانه ای اجرا شود تا پروژه تکمیل شود و آماده بهره برداری شود. سفارش گل در تبریز نیز محبوبیت زیادی کسب کرده؛ بنابراین ساخت گلخانه با گل های آپارتمانی بسیار اهمیت دارد. ساخت گلخانه زمان بر و پرهزینه است. بسته به نوع گلخانه ای که می خواهید بسازید، هزینه و نوع سازه متفاوت خواهد بود. برنامه ریزی دقیق، انتخاب محل مناسب برای ساخت گلخانه، نقشه های ساختمانی، انتخاب نوع گلخانه از الزامات حیاتی است که باید رعایت شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا آموزش اصول پیاده سازی گلخانه را در اختیارتان بگذاریم.

تجهیزات مورد نیاز گلخانه 

قبل از احداث گلخانه باید با مهارت های لازم برای پرورش گل در شهر تبریز آشنا باشید. گلخانه به تجهیزاتی نیاز دارد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

اسکلت سازه

برای تعریف گلخانه به طرح یا ماسکی نیاز داریم که روی آن روکش بگذاریم. به همین دلیل می توانید از اسکلت چوبی، آهنی، فولادی، لوله های پلاستیکی مختلف و یا مواد دیگر استفاده کنید که قیمت آن نیز به کیفیت و مواد بستگی دارد. از پیچ و مهره برای چسباندن قطعات قاب استفاده کنید تا گلخانه شما قوی بماند.

پوشش سازه

به طور کلی برای پوشش گلخانه های صنعتی از پلی کربنات، پلاستیک UV، شیشه یا سایر پوشش ها استفاده می شود. برای گلخانه های کوچک نیز می توان از نایلون یا پلی کربنات برای پوشاندن محیط گلخانه و کنترل شرایط موجود در آن استفاده کرد.

محل قرارگیری گلخانه

گلخانه ها را بسته به اندازه آنها می توان در مکان های مختلفی قرار داد. غرفه های کوچک یا گلخانه های دائمی وجود دارد که می توان آنها را در گوشه ای از خانه قرار داد تا از حضور گل ها لذت برد. گلخانه های چند متری و مقاطعی دیگری نیز وجود دارند که اغلب در باغ، خانه یا فضا نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. اگر قصد دارید میوه بکارید یا انواع مختلف گیاهان را در گلدان بکارید، بهتر است یک گلخانه بزرگ برای خود بسازید.

نکات مهم احداث گلخانه

اولین قدم در ساخت گلخانه، تهیه زمین مناسب و ساخت گلخانه در داخل آن است. گل‌ ها، میوه‌ ها یا میوه‌ های تابستانی برای رشد و نمو نیاز به نور خورشید دارند؛ بنابراین اگر در مکان‌ های کم نور گل‌ های حساس بکارید، خطر ورشکستگی بالایی وجود دارد؛ بنابراین، برخی از گل ها هستند که نیازی به آفتاب ندارند و بدون خورشید می توان آنها را پرورش داد و به عنوان گل آپارتمانی شناخته می شوند.

جمع بندی:
در این مقاله سعی داریم در مورد ساخت گلخانه ای پر از گل های زیبا به زبان ساده توصیه هایی داشته باشیم. اگر واقعاً می خواهید گلخانه بسازید، باید تحقیقات لازم را انجام دهید. گلخانه ها شرایط مناسبی را برای رشد گیاهان فراهم می کنند. هنگام ساخت گلخانه های مختلف، به ندرت به ویژگی ها و فرهنگ ملی و منطقه ای توجه می شود، اما گلخانه ها باید با توجه به نیازهای کلی تولید و اقلیم مناطق مختلف ساخته شوند. 

 

 

  • اشتراک گذاری :