چه گل هایی را نمی توان در شهر ارومیه پرورش داد؟

چه گل هایی را نمی توان در شهر ارومیه پرورش داد؟

تاریخ انتشار: دوشنبه 13 آذر 1402

شهر ارومیه به شهر گل ها معروف است و مردمان این شهر معمولا دوست دارند خانه های خودشان را با انواع گل و گیاه تزیین کنند. اگر شما نیز می خواهید تا در شهر ارومیه گل پرورش دهید، ابتدا باید اطلاعاتی درباره آب و هوای این شهر جمع آوری کنید و بدانید که کدام گل ها را نمی توان در این شهر پرورش داد. اگر گل مناسبی را انتخاب نکنید، نمی تواند آن را به خوبی پرورش دهید.

در نظر گرفتن شرایط آب و هوای شهر ارومیه از اهمیت زیادی برخوردار است. شما باید با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، گل های مناسبی را انتخاب و در این شهر پرورش دهید. هر کدام از گل ها مقاومت کم یا زیادی در برابر گرما یا سرما دارند. برخی از گل ها در هوای سرد و برخی از آنها نیز در هوای گرم به خوبی رشد می کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی درباره گل فروشی ارومیه برای شما ارائه کنیم و به معرفی گل هایی که نمی توان در شهر ارومیه پرورش داد، اشاره کرد.

نحوه پرورش گل و گیاه در شهر ارومیه

جالب است بدانید، مردمان شهر ارومیه علاقه زیادی به پرورش و نگهداری گل و گیاه دارند. شما نیز می توانید انواع گل های آپارتمانی و.... را در شهر ارومیه پرورش دهید و محیط خانه های خودتان را تزیین کنید. البته شما باید در حفظ و نگهداری گل های خود دقت زیادی داشته باشید و به موقع به آنها آب دهید. شهر ارومیه شرایط آب و هوای خاصی دارد که باید آن را در نظر بگیرید و متناسب با شرایط آب و هوایی گل پرورش دهید.

شما می توانید در شهر ارومیه گل های آپارتمانی نیز پرورش دهید. برای این کار ابتدا باید فضای کافی برای نگهداری گل های آپارتمانی باز کنید. توجه داشته باشید که هر نوع گل با توجه به ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد، برای محیط خاصی مناسب است. بنابراین، تمامی گل ها را نمی توان در آپارتمان و شهر ارومیه نگهداری کرد. بنابراین، قبل از اینکه اقدام به خرید گل مورد نظر کنید، باید ویژگی های آن را زیر نظر بگیرید.

شرایط آب و هوایی شهر ارومیه چگونه است؟

قبل از خرید گل در ارومیه ، توجه داشته باشید که شرایط آب و هوایی شهر ارومیه شامل زمستان های سرد به همراه برف و تابستان های گرم و خشک است. به دلیل این شرایط، برخی از گل ها و گیاهان ممکن است به خوبی در این منطقه رشد نکنند و در زمان پرورش آنها با مشکلاتی روبرو شوید. شما ابتدا باید شرایط آب و هوایی شهر ارومیه را زیر نظر بگیرید و سعی کنید تا گل های مناسبی را خریداری کنید.

شهر ارومیه زمستان های سردی دارد و معمولا هر سال برف سنگینی در این شهر می بارد. بنابراین، شما باید گل یا گیاهانی را در این شهر پرورش دهید که مقاومت بالایی در برابر سرما دارند. علاوه بر این، تابستان های شهر ارومیه نیز گرم و خشک است و نمی توان هر گلی را در این شهر پرورش داد. شما باید در فصل تابستان، گل و گیاهانی را خریداری کنید که به آبیاری زیادی نیاز ندارند و در برابر گرمای شدید مقاوم هستند.

کدام گل ها را نمی توان در شهر ارومیه پرورش داد؟

همانطور که گفته شد، شهر ارومیه شرایط آب و هوایی خاصی دارد و نمی توان هر گل و گیاهی را در این شهر پرورش داد. اگر می خواهید گل های شما شاداب و با طراوت باشند، ابتدا باید بدانید کدام گل ها را نمی توان در شهر ارومیه پرورش داد. در ادامه برخی از گل هایی را که نمی توان در شهر ارومیه پرورش داد را برای شما معرفی می کنیم:

  • گل ها و گیاهان استوایی

یکی از انواع گل هایی که نمی توان آن را در شهر ارومیه پرورش داد، گل استوایی است. بهتر است بدانید، پرورش گیاهانی که از مناطق استوایی و با شرایط گرما و رطوبت بالا عادت کرده اند، در شهر ارومیه که شرایط آب و هوایی خنک تر و خشک تری دارد، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. به عبارت دیگر، گل ها و گیاهان استوایی نمی توانند به خوبی در شهر ارومیه رشد کنند. از جمله از گل های استوایی، می تواند به گل ارکیده یا Orchids اشاره کرد.

  • گل های نیازمند آب و هوای گرم و مرطوب

از انواع گل هایی که در شهر ارومیه به خوبی رشد نمی کنند، می توان به گل هایی اشاره کرد که به شرایط آب و هوای گرم و مرطوب نیاز دارند. لیلیوم های آبی از این گل ها هستند. توجه داشته باشید که گل لیلیوم آبی بر روی سطح آب رشد می کنند و در مناطق آب و هوایی گرم و مرطوب مانند مناطق استوایی خوب رشد می کنند.

  • پالم ها(Palms)

یکی دیگر از انواع گل هایی که نمی توان در شهر ارومیه پرورش داد، پالم ها هستند. درختان پالم(Palm) نیز به عنوان نمایندگانی از گیاهان استوایی معروف هستند و در بسیاری از مناطق گرم جهان و به ویژه استوایی یافت می شوند. به طور کلی، پالم ها نمی توانند به خوبی در ارومیه رشد کنند. بنابراین، از خرید و پرورش پالم ها در شهر ارومیه صرف نظر کرده و گل دیگری را انتخاب کنید.

  • گل پروتئا(Protea)

بهتر است بدانید، گل پروتئا یا Protea نیز به دلایلی نمی تواند در شهر ارومیه به خوبی رشد کند.  این گل های زیبا و خاص از خانواده گیاهان لاکته سیه استوایی هستند و در مناطق گرم و خشک به خوبی رشد نمی کنند. به عبارت دیگر، گل پروتئا به مناطق آب و هوایی گرم و مرطوب نیاز دارد.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره پرورش گل و گیاه در ارومیه برای شما ارائه کنیم و به معرفی گل هایی که نمی توان در شهر ارومیه پرورش داد، اشاره کرد. همانطور که گفته شد، شهر ارومیه شرایط آب و هوایی خاصی دارند و نمی توان هر گلی را در این شهر پرورش داد. از جمله از گل هایی که نمی توان آنها را در ارومیه پرورش داد، می توان به گل پالم، گل پروتئا، گل هایی که به آب و هوای گرم و مرطوب نیاز دارند، گل و گیاهان استوایی و.... اشاره کرد.

ثبت دیدگاه