majale_logo
آبیاری اولیه در پرورش گل چیست؟

آبیاری اولیه در پرورش گل چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

آبیاری اولیه در پرورش گل؛ یکی از کارهای مهم و ضروری در زمان کاشت گل و گیاه! «در زمان کاشت حتما آن را خوب آبیاری کنید» این جمله ای است که در بسیاری از موارد آن را می شنوید. ولی به نظر شما چرا این کار توصیه می شود؟ تعدادی از گیاهان به دلیل آبیاری ناکافی از بین می روند.
در زمینه پرورش گل و گیاه باید نگاه ویژه ای به نقش آب داشت. چون آب یکی از مواردی است که رشد گل ها و گیاهان را تحت تاثیر قرار می دهد. شما باید بتوانید گل های خودتان را به طور منظم آبیاری کنید تا آنها بتوانند به خوبی رشد کرده و گل های زیبایی بدهند. شما می توانید با مراجعه به گل فروشی در تبریز، گل های مختلفی را خریداری کنید. در ادامه همراه ما باشید؛ چون ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آبیاری گیاهان تازه کاشته شده برای شما ارائه کنیم و به بررسی میزان آبیاری صحیح گل ها بپردازیم.

آبیاری گیاهان تازه کاشته شده

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آبیاری گیاهان تازه کاشته شده چگونه است؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که آبیاری یکی از مهم ترین کارها در زمینه پرورش گل و گیاه است. همچنین قبل از کاشت هر گل، بهتر است به زهکشی محل کاشت توجه کنید و یا زهکشی خاک را امتحان کنید. در حالت ایده آل، آب خاک محل کاشت با سرعت حدود 5.2 تا 15 سانتی متر در ساعت تخلیه می شود. توصیه می کنیم تا آشنایی با فرایند کاشت و مراقبت از گل ها در شهر تبریز را جدی بگیرید.
جالب است بدانید، آبیاری گیاهان تازه کاشته شده از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که گیاه را کاشتید، به آرامی و برای 15 تا 20 دقیقه آن را آبیاری کنید. هیچ وقت آب را روی گیاه نریزید، چون این مسئله باعث فرسایش خاک و افزایش بیماری های قارچی می شود. در هفته دوم می توانید گیاه را با آبیاری به صورت یک روز در میان انجام دهید. در هفته سوم می توانید گیاه خودتان را هفته ای 2 یا 3 بار آبیاری کنید و بعد از هفته سوم، آبیاری گیاهان را به طور منظم انجام دهید.

میزان آبیاری صحیح گل ها

همانطور که گفته شد، برای آبیاری صحیح گل ها و گیاهان، اول باید نیاز آبی گیاه خودتان را بشناسید. برخی از گل ها به خاک مرطوب نیاز دارند، در حالی که برخی از گل ها نسبت به خشکی خاک مقاوم هستند. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی میزان آبیاری صحیح گل ها بپردازیم:
•    مقدار آب مورد نیاز گل ها و گیاهان با توجه به نوع و گونه های آن متفاوت است.
•    ابتدا باید از میزان رطوبت مورد نیاز گل های مورد نظر خودتان مطلع شوید.
•    اگر گیاه شما به رطوبت متوسطی نیاز دارد، نشان دهنده زمان آبیاری به گل ها و گیاهان است.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آبیاری گیاهان تازه کاشته شده برای شما ارائه کنیم و به بررسی میزان آبیاری صحیح گل ها بپردازیم. همانطور که گفته شد، آبیاری اولیه گیاهان یکی از کارهای مهمی است که باید به آن توجه کنید. در زمان آبیاری اول گیاهان، شما باید نکات مهم را رعایت کنید تا گل ها و گیاهان تازه کاشته شده شما به خوبی رشد کرده و گل بدهند. اگر قصد سفارش گل در تبریز را دارید، باید به سایت یه دسته گل مراجعه کنید.

 

  • اشتراک گذاری :