آفتاب سوختگی در پرورش گیاهان چیست؟

آفتاب سوختگی در پرورش گیاهان چیست؟

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 اردیبهشت 1403

آفتاب سوختگی در گیاهان؛ یکی از مشکلات رایج در پرورش گل و گیاه! همانطور که پوست انسان در اثر تابش نور خورشید دچار آفتاب سوختگی می شود، گل ها و گیاهان نیز ممکن است به تابش آفتاب واکنش نشان دهند و دچار آفتاب سوختگی شوند. شما باید نگذارید تا گیاهان دچار آفتاب سوختگی شوند.
هر گل و گیاه با توجه به زادگاه و محل زیست خود به مقدار مشخصی به نور خورشید نیاز دارد. کمتر از میزان مشخص یا بیشتر از آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای گیاهان می شود. آفتاب سوختگی یکی از این مشکلات است که باعث از بین رفتن گیاهان می شود. اگر قصد خرید گل در مشهد را دارید، باید به یک گل فروشی در این شهر مراجعه کنید. در ادامه همراه ما باشید؛ چون ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آفتاب سوختگی گیاهان برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی در گیاهان بپردازیم.

آفتاب سوختگی در گیاهان

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آفتاب سوختگی در گیاهان چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که آفتاب سوختگی در گیاهان یکی از مشکلات رایج در پرورش گل و گیاه است که در اثر تابش نور خورشید بر گیاهان رخ می دهد. به عبارت دیگر، در اثر تابش شدید نور آفتاب و بالا رفتن دمای هوا، بافت های گیاهان آفتاب سوخته شده و دچار آسیب می شوند و در برخی از مواقع گیاهان به طور کامل از بین می روند. توصیه می کنیم تا با مشکلات متداول در پرورش گل در شهر مشهد آشنا شوید.
جالب است بدانید، یکی از بزرگ ترین مشکلات در روزهای گرم سال هم برای گیاهانی که در حیاط خانه دارید و هم گیاهانی که آنها را در باغ کاشته اید، آفتاب سوختگی است. یکی از نشانه های اصلی آفتاب سوختگی در گیاهان، ایجاد لکه های سفید یا تیره روی برگ های گیاهان است. در این حالت، به دلیل از بین رفتن رطوبت، خاک گیاه خشک و سفت می شود. وقتی این نشانه ها را دیدید، باید خیلی زود وارد عمل شوید.

روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی گیاهان

توجه داشته باشید که قرار گرفتن گل ها و گیاهان در معرض نور خورشید به مدت طولانی، برگ های گیاهان می سوزد و آنها پژمرده می شوند. شما باید از راه ها و روش هایی استفاده کنید و جلوی آفتاب سوختگی گیاهان را بگیرید. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی گیاهان بپردازیم:
•    یکی از روش های پیشگیری از آفتاب سوختگی گیاهان، عدم هرس سنگین گیاهان در تابستان است. در روزهای گرم سال، گیاهان را خیلی سنگین هرس نکنید. شاخ و برگ گیاهان روی قسمت های مختلف گیاهان سایه انداخته و میزان آفتاب سوختگی آنها را کم می کند.
•    خاک های شنی خیلی زود رطوبت خود را از دست می دهند و به افزایش ماده آلی خاک و آبیاری سریع نیاز دارند. اگر زود زود خاک های شنی را آبیاری کنید، رطوبت افزایش یافته و گل ها و گیاهان کمتر دچار آفتاب سوختگی می شوند.
•    یکی دیگر از روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی گیاهان، استفاده از ترکیباتی مانند کائولین به شکل محلول پاشی است. کائولین به عنوان یک ماده بی خطر در کشاورزی ارگانیک استفاده می شود.

جمع بندی و نتیجه:
ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد آفتاب سوختگی گیاهان برای شما ارائه کنیم و به بررسی روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی در گیاهان بپردازیم. همانطور که گفته شد، آفتاب سوختگی یکی از مشکلات رایجی است که در پرورش گل و گیاه رخ می دهد. شما باید از روش هایی استفاده کنید تا گل ها و گیاهان شما دچار آفتاب سوختگی نشوند. اگر قصد سفارش گل در مشهد را دارید، باید به سایت یه دسته گل مراجعه کنید.

 

ثبت دیدگاه